Kolejna oszukana mieszkanka Świdnicy. Uwierzyła, że rozmawia z synową!

67-latka zaufała swojej "synowej" i przelała pieniądze, za które ta miała kupić nowy telefon. W rzeczywistości jednak padła ofiarą oszustwa.
Kolejna oszukana mieszkanka Świdnicy. Uwierzyła, że rozmawia z synową! /fot. pexels
Kolejna oszukana mieszkanka Świdnicy. Uwierzyła, że rozmawia z synową! /fot. pexels

W ostatnim czasie w Świdnicy doszło do niepokojącego zdarzenia, gdzie 67-letnia kobieta padła ofiarą oszustów, tracąc blisko 2 tysiące złotych. Przestępcy, podszywając się pod jej synową, przekonali ją do przekazania pieniędzy na zakup nowego telefonu.

Zobacz też: Oszustwo internetowe w powiecie świdnickim. Zamówiła telefon, otrzymała tani zegarek

“Zepsuł mi się telefon!”

Zgłaszając się do Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy, poszkodowana poinformowała, że otrzymała wiadomość SMS z nieznanego numeru. Treść komunikatu skłoniła ją do przekonania, że kontaktuje się z nią synowa, informując o awarii swojego telefonu i konieczności nabycia nowego urządzenia. Pomimo prób kontaktu telefonicznego z numerem podanym przez oszusta, co zakończyło się niepowodzeniem, kobieta zdecydowała się spełnić prośbę o przekazanie kwoty 1980 zł.

Oszust, wykorzystując brak możliwości dokonania przelewu przez bankowość internetową, poprosił o przekazanie kodów Blik, które zostały natychmiastowo zrealizowane. Dopiero kolejnego dnia, po rozmowie z prawdziwą synową, 67-latka zdała sobie sprawę, że padła ofiarą oszustwa.

Zobacz też: Oszustwo internetowe “na żołnierza”. Seniorka straciła gigantyczną kwotę

Na czasie

Brak danych.